Natuurgeneeskundige behandeling volgens de vijf natuurgerichte principes

Als Paramedisch Natuurgeneeskundige therapeut behandel ik volgens de vijf natuurgerichte principes. Als eerst wordt er een anamnese van een patiënt afgenomen. Als fysiotherapeut zijnde beheers ik deze kwalificatie. Patiënten die voor Natuurgeneeskundige behandeling komen krijgen een intake er wordt een dossier gemaakt en bijgehouden. Uw privacy wordt gewaarborgd. Let op: een bepaalde werkvorm/behandeling is niet geschikt voor mensen met ernstige hartproblemen, bloedingen, extreme vermoeidheid na een ziekteperiode, zwangere vrouwen, mensen die bloedverdunners gebruiken en vrouwen die in hun menstruatie periode zitten.

In deze niet-chirurgische verrichting wordt het gif of ‘slecht’ bloed uit het lichaam onttrokken. Bepaalde ‘punten’ op het lichaam worden gebruikt om dit te doen. Op deze geselecteerde punten wordt het bloed opgehoopt en vervolgens uit het lichaam gezogen met een klein zuigsysteem.

Voeding: patiënt die komen voor Natuurgeneeskundige behandeling mogen op de betreffende dag 2 uurtjes ervoor niks eten. Want de maag moet leeg zijn. Drinken mag wel water of thee. Doordat er in voedsel en drank schadelijke stoffen zitten of moeilijk afbreekbaar zijn, raken er kruispunten van ons bloedstelsel geblokkeerd, hierdoor raakt de bloedsomloop bekneld waardoor bepaalde delen van ons lichaam niet beschikken over de noodzakelijk voedingstoffen, vitamines en zuurstof. Hierdoor kan een persoon pijn of een ziekte krijgen in zijn lichaam. Ook ademen we een hoop schadelijke stoffen in, en ook eventuele ziektes. Hierdoor kan een persoon pijn of een ziekte krijgen in zijn lichaam. Tijdens het intake wordt ook het psychische aspect van een patiënt beoordeeld Fysieke, emotionele, mentale, spirituele en energetische aspecten van een mens zijn met elkaar verbonden en beïnvloeden elkaar. Het is daarom belangrijk naar de emoties en gedragspatronen te kijken. Door bewust te worden van bepaalde belemmerende patronen die mogelijk het helingsproces beïnvloeden, kun je deze denk- en gedragspatronen veranderen, zoals omgaan met stress spanning en deze op een gezonde manier helen en loslaten.

Als eerst wordt de huid gedesinfecteerd, op de behandelende punten. De hulpmiddelen worden enkele minuten op de huid gelaten om de gifstoffen naar het huidoppervlak te trekken. Vervolgens worden ze verwijderd, waarna de hulpmiddelen weer worden teruggeplaatst. De behandeling begint met het aanbrengen van de hulpmiddelen op de geschikte punten met gematigde zuigkracht. Er wordt gebruik gemaakt van draagbare, handmatige hulpmiddelen, aangezien dit veruit de meest nauwkeurige methode is om voor de juiste druk te bereiken.

Op deze manier worden de gifstoffen uit het lichaam verwijderd. De kruispunten waar zich het bloed vaak bekneld raakt, hij haalt de obstructie van slecht bloed weg. In dit bloed bevinden zich toxines, schadelijke stoffen, virussen en ziektes. Het bloed wat uit een persoon kan komen kan de volgende kleuren hebben:

• Rood bloed, de plek is gezond
  • Donkerrood tot zwart bloed, op deze plek bevindt zich zeer slecht en schadelijk bloed
  • Gestold bloed, ook dit betekent dat er zeer schadelijke stoffen in het bloed zitten, het bloed is donker van kleur.

Deze behandeling duurt ongeveer 45 minuten.

De energiestroom op dat moment is dan lager. De drainage vindt plaats wanneer een blokkade de energiestroom en de prioriteit heeft om de geblokkeerde energie weer in beweging te brengen en/of energie toe te voeren. Zonder energie kan er namelijk geen genezing plaatsvinden.

De prikkeloverdracht vindt plaats wanneer stroming van energie plaats vindt in alle lagen van het lichaam. Daardoor vermindert de druk van de spieren, de spieren worden dan losser en dat zorgt dan weer voor minder druk op de zenuw. Zodra de belemmerende aspecten minder worden, is het fysieke en emotionele en mentale rust bij patiënten terug.

Als laatste na de behandeling kan er lokaal een rode of een paarse ronde te zien zijn. Dit is een normaal verschijnsel en zal na een week verdwijnen. Na de behandeling mogen patiënten lauw water met honing drinken, omdat het een reinigingsmiddel is voor het hele lichaam het biedt weerstand Qua voeding mogen patiënten na de behandeling 24 uur geen rood vlees eten, geen melkproducten eten, en ook niet douchen. Maar meer groenten en fruit eten.

Natuurgeneeskundige Sheeraz Syed
Klacht enTuchtrecht nummer: 1611.2035